Sommetider får man helt ondt i maven på sin branches vegne, når man ser organisationer og virksomheder give sig i kast med meget tvivlsomme kommunikationsprojekter. Særligt får man ondt i maven, og en småflov smag i munden, når man tænker på, hvor meget kampagnen må have kostet. Lige nu er det Danmarks Idræts Forbund, med den noget tvivlsomme kampagne: FISKEKUTTER TIL IDRÆTTENS FRIVILLIGE http://www.takenfrivillig.dk
Ideen er vidst, at "tak er kun et fattigt ord" og når man bruger det så sjældent om de frivillige i idrætten, så kan man i stedet prøve et andet ord. Og så skal man altså sige; "Mange majskolbe for hjælpen", og "tusind altankasse for at I gider"
Det er edderbankeme den mest søgte og mest mærkelige kampagne. Den har godt nok opnået lidt omtale, men kun fordi den er så underlig, at der ingen der forstår budskabet. Og man kan berettiget stille følgende spørgsmål:
- Bliver disse stakkels frivillige ledere mere lykkelige af, at der er nogen der siger 'fiskekutter' til dem?
- Bliver de frivillige og deres store indsats mere synlig af, at folk siger 'majskolbe'?
- Får man som aktiv i Danmarks Idræts Forbund mere lyst til at engagere sig i arbejdet, og får man flere værktøjer til sit arbejde af, at nogen siger 'Altankasse'?
Jeg er ked af det, DIF - jeg tror I er blevet snydt. Som sædvanlig rammer Politikens ATS http://politiken.dk/ats/article254320.ece pointen i dagens ATS:
LYNINTERVIEW
Regitze Siggaard, Dansk Idræts Forbøn, hvad er baggrunden for jeres kampagne, hvor I opfordrer danske børn til at sige altankasse til deres fodboldtræner?
»Vi synes, det er synd for de frivillige idrætsledere, at de bruger masser af tid på arbejdet med de unge uden at få den mindste altankasse for det!«.
Jamen, så siger vi ballonskipper for samtalen!
Selv ballonskipper!
1 kommentar:
Test
Send en kommentar